Sunday, August 22, 2010

Umno Jahil Bab Kutbah??!!!

Hukumnya harus untuk seseorang itu berdoa supaya orang bukan Islam itu beroleh hidayah dan petunjuk dari Allah SWT. Ini berdasarkan hadith:

"Thufail bin 'Amr datang kepada Rasulullah s.a.w lantas berkata:"Wahai Rasulullah! Sesungguhnya kabilah Daus telah menderhaka dan enggan (menerima Islam), mohonlah (berdoalah) kepada Allah agar ditimpakan keburukan ke atas mereka." Orang-orang menyangka bahawa Baginda akan berdoa memohon sesuatu keburukan ke atas mereka (kabilah Daus). Maka Baginda bersabda: "Ya Allah! Berikanlah hidayat kepada kabilah Daus dan datangkanlah mereka sebagai orang-orang Islam." (Hr Bukhari)

Dan ini pula kandungan doa yang menjadi kontroversi pada hari ini..

"Ya Allah Ya Tuhanku, Kau selamatkanlah pemimpin kami Lim Guan Eng dan rakan-rakan kepimpinan kerajaan negeri,"

Biarlah..nak doakan agar Lim Guag Eng atau Karpal Singh selamat ke..ikut suka hatilah. Hukumnya harus. Apa? Tak sah ke hukum khutbah doa bukan islam dan tertinggal nama Sultan yang langsung tiada peranan. Apa? Ingat baca khutbah sebut nama Sultan setaraf dengan rukun sah baca selawat ke atas nabi ke?? Buat ahli Umngok dan mak cik Felda, ini dia rukun-rukun sah khutbah jumaat

Rukun khutbah Jumaat

1. Khutbah dimulai dengan memberi pujian pada Allah SWT seperti ucapan: "Allahamdulillah".

2. Diikuti dengan selawat ke atas Nabi Muhammad SAW: "Allahuma salli ala Saidina Muhammad waala ali Saidina Muhammad."

3. Khutbah hendaklah mengandungi pesanan kepada para jamaah agar bertaqwa kepada Allah SWT seperti: "bertaqwalah kamu kepada Allah."

4. Membaca satu ayat Quran yang sempurna pada khutbah yang pertama atau kedua, tapi paling elok pada khutbah yang pertama.

5. Mendoakan setiap Muslim pada khutbah yang kedua sekurang-kurangnya: "Rahima-kumullah."

Nah UMNO..tak sah ke kalau sebut nama Cina..yang UMNO pergi sebut Kamanalathan tu takpalah pulak. Ini jelas menunjukkan bahawa UMNO memang jahil, macam Karpal Singh. Tapi Karpal Singh memang sejak rahim ibu dia lagi dan kapiaq..UMNO lain, asyik-asyik guna nama Sultan. Nama Allah tak nak guna. Kenapa tak bangkit bila Karpal Singh hina islam?? Kenapa tak bela tok guru pertahankan hukum Allah

Satu lagi yang timbulkan persoalan ialah isu ini berlaku pada bulan Jun. Ia tiba-tiba meledak pada bulan ramadhan. Dah 2 bulan lebih. Ini mesti ada agenda saraf. Sebab ia ditimbulkan oleh Zahid Hamidi, individu sama yang disaman Dr Hassan Ali sebanyak 20 juta kerana menfitnah pasal isu khutbah (sini). Siasatlah dulu ucapkan mamat UMNgOk nih..entah betul ke tidak saksi-saksi itu. Bukankah Allah pernah sebut bahawa jika datang berita dari orang fasik, kena siasat dulu..(ciri orang fasik ini adalah suka berbohong..hatta tak pakai kopiah atau serban pun dikelaskan sebagai fasik).. seterusnya disini

........................................................................................

Putar alam tul la si penulis blog tu.. mula2 ikut rukun kutbah dengan menghalalkan nama LGE.. pastu dok pusing kemungkinan imam itu adalah ejen umno... kalau dasar suka menipu dan memfitnah mesti ada unsur2 tu dalam blog diorang.. Ibarat anjing.. kalau tak makan.. cium pon jadi la kat najis ditepi jalan!!!!

gitu la hakikatnya juak2 PAS makin terdesak kerana segala harapan diorang makin tak menjadi.. LGE yg diharapkan bukan je padi.. pagar sekali dia makan. Nak harapkan karpal terpaksa diorang langkah mayat dia dulu.. lastly terpaksa la diorang mohon pada Allah untuk beri petunjuk kepada puak2 tu!!... tak salah pon doa tu... tak berdosa pon mereka yg berdoa tu.. Allah maha pengampun maha mengasihani.. doa la apapon untuk Khalifah PAS tu.. doakan sebanyak2nya.. bukan di penang ja.. diserata malaysia pon tak pe... tak kisah pon... sebab sebelum nie doakan perut orang lain meletup pon tak jadi apa2 pon.. doakan keburukan orang lian pon tak de kesan pon!!!.... dan memang doa menjadi senjata terakhir buat PAS kerana USAHA dan hasil kerja mereka tak penah menjadi.....

Doa.. teruskan usaha murni PAS itu.... aku sokong ... nanti kalau korang buat kenduri menyunat LGE dan Karpal jangan lupa kasi umum kaw kaw k!!! leh aku sedekah pisang kat masjid jalan india KL!!!....


"Jangan lupa doakan untuk anak2 muda mudi sekarang nie yg terlibat dgn masalah sosial K"....


No comments: