Thursday, August 19, 2010

Roslin lafaz Cerai Kali ke 2!!.. apa kes!??!!

KUALA LUMPUR 18 Ogos - Selepas perkahwinan pertamanya hanya mampu bertahan selama 12 hari, pemain badminton negara, Roslin Hashim sekali lagi berhadapan dengan masalah rumah tangga apabila dia didakwa telah melafazkan cerai terhadap isteri barunya, dua hari sebelum perkahwinan mereka genap sebulan.

Lafaz yang berbunyi 'I cerai u lah' didakwa diucapkan oleh pemain badminton itu terhadap isterinya, Nurhayati Othman, 39, di bilik 533, Hotel Corus, Jalan Ampang dekat sini kira-kira pukul 8.32 malam, 7 Ogos lalu.

Ketika lafaz itu dibuat, produser filem, Raja Azmi Raja Sulaiman bersama suaminya yang juga bekas pemain badminton negara, Jailani Sidek dan dua adik lelaki Nurhayati, Arif Rafhan serta Arif Fauzan turut berada di bilik tersebut.

selanjutnya di Utusan Malaysia

----------------------------------------------------------------------------

Bukan nak mengungkit isu ini sebenarnya.. masalah rumah tangga orang.. buat apa nak sibuk kan biarpon masyarakat semua melihat kes ini. Dalam tempoh terdekat 2 penceraian berlaku oleh orang yg sama......

dan ... orang tua2 berpesan .. Jangan dipatuk ular kedua kalinya dari lubang yang sama.... kalau terjadi juga bukan ular tu yg bermasalah tetapi orang yg dipatuk!!!......

renung2kan lah....

Jika seseorang itu dituduh melakukan pekara yang sama dimakamah untuk kali kedua.... dengan bukti dan pengakuan angkat sumpah sekali.. maka siapa yg sebenarkannya "bersalah" dalam kes nie... fikir2kan lah walaupon dah malas nak fikir....

selaku pemimpin kepecayaan masyarakat dan penuh intergriti dan tawaduk serta jujur amanah..seperti digembar gemburkan takkan mudah "dipatuk" ular dari LUBANG yg sama!


1 comment:

Bingai @ Bangang said...

Lain macam je LUBANG yang dimaksudkan tu. kah kah kah

Berbalik pada kes Roslin. BELUM AKIL BALIGH DAH GATAL NAK KAWIN. Bingai tol.

Aku Yang Bingai
Erti Sebuah Kasih Sayang di Tendang Terajang