Sunday, August 22, 2010

Pengetua Racis: Pemuda BN Pun Sama Macam DAP!!!

Pelik dah sekarang ni, bila kaum pendatang pertikaikan macam-macam tentang hak orang melayu, ada yang menyokong mereka dengan mengatakan itu kebebasan bersuara. tapi bila orang melayu pertikaikan tentang perangai yang tak sedar diuntung kaum pendatang, mereka akan kata melayu racis, melayu bersikap perkauman.

Samalah juga dengan pemuda bn yang diketua oleh khairy jamaluddin, semalam pemuda bn meminta pengetua sekolah menengah kebangsaan abdul rahman putra di kulai johor di kenakan tindakan keras kerana kononnya pengetua itu menghamburkan kenyataan keras berbau perkauman, apa yang pengetua tu katakan? kata pengetua itu kepada sekumpulan pelajar cina yang tidak mahu mengikut disiplin dan tak puas hati dengan undang-undang sekolah supaya menukar ke sekolah cina lain atau pulang ke beijing. pada aku apa salahnya pengetua tu? betul la dia cakap, kalau tak mau ikut peraturan sekolah itu pergi la belajar di sekolah lain, kalau tak mau ikut peraturan sekolah yang kerajaan malaysia buat, buat apa nak bersekolah di sini pergi la sekolah di china. selanjutnya disini

............................................................................................................................................................

KJ KJ!!! makin hari makin ramai tak respek ko!! cepat2 la ko berambus.. memalukan pemuda BN... selagi ko tak berambus dari BN selagi itu Pemuda BN makin lemah dan dipandang hina!!!.
kenapa perlu menari se iring DAP? tak ada pendirian langsung!!!.
Aku sokong pengetua yang mengeluarkan kenyataan itu... salah satu cara nak mengajar supaya bangsa tu sedar datang dari mana.. jangan nak buat hal macam sekolah tu bapak diaorang yang punya.. dahla kerajaan terlampau lembut mewujudkan aliran cina dah tu berperangai tak senonoh...
aku pon nak ulang sekali lagi... kalau tak nak ikut undang2 sekolah di Malaysia.. boleh la g skolah kat singapore ke.. tong san ke.. bejeng ke...!!! pergi2.. jangan tak pergi....


No comments: