Sunday, August 22, 2010

Nik Aziz tak berani berdepan Karpal!!!!

nb

Oleh JEFRI ZACHARIAH

Aku hanya tersenyum sendiri bila Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat semalam menasihatkan Karpal Singh supaya berdepan dengan orang Pas terlebih dahulu untuk memahami hukum hudud sebelum menolaknya mentah-mentah. Ia berikutan bantahan Karpal terhadap cadangan Menteri Besar Kelantan itu agar negara ini kembali kepada undang-undang hudud. Ini kerana menurutnya undang-undang sivil sekarang gagal mengawal jenayah dan penyakit sosial

Bagi aku, buat apa pula Karpal nak faham tentang hudud? Karpal tak perlu tahu tentang hudud. Mengapa aku kata begitu?

Jawapannya mudah saja, satu dunia dah tahu Karpal berulang-kali beritahu yang langkah mayatnya terlebih dahulu sebelum nak wujudkan negara Islam. Maknanya di sini, Karpal dari awal lagi dah 'tak pandang' pasal Islam ini, jadi bila dia dah tak pandang tentang Islam, mengapa pula Nik Aziz terhegeh-hegeh nak dia faham pula tentang hudud?

Kalau Islam pun dia dah tak hairan, bagi aku buang masa saja kalau Nik Aziz nak Karpal ambil berat atau memahami hudud ini.

Bagi aku, yang paling 'tidak cerdik' adalah Nik Aziz sendiri. Dia bukan baru kenal Karpal. Bahkan aku rasa dia sendiri pun dah cukup masak perangai Karpal.

Yang kita tertanya-tanya sekarang, kenapa Nik Aziz masih nak berkerjasama dengan Karpal sedangkan Karpal awal-awal lagi dah nyatakan pendiriannya terhadap agama yang kita anuti itu.

Kenapa Nik Aziz lebih rela untuk 'tidur sebantal' dengan Karpal sedangkan dengan UMNO dia bukan main lagi berpatah arang berkerat rotan.

Nik Aziz juga dengan 'confident' semalam mengatakan yang Karpal adalah satu-satunya pemimpin dalam DAP yang menolak hukum hudud.


.........................................................................................................................................

hahahahaha.. nak komen panjang pon tak guna.. Nik ajiz suh karpal jumpa orang pas untuk faham isu hudud!!! kurang ajarkan org tua cakpa macam tu.. KEPALA PAS lak tu.. kenapa tak dia selaku pemimpin tinggi PAS menunjuk ajar karpal bab hudud tk perlu suh jumpa juak2 pas yg belum tentu tahu bab hudud sebenar2nya.. dia kan selalu makan bersama.. jumpa meeting kenapa tak ambik sedikit masa untuk bertentang mata dan menterjemahkan seluruh aspirasi hudud kepada karpal. karpal nak jumpa orang pas?? nak jalan pon susah.. kan lebih baik nik ajiz yg sehat serta anwar yg jujur bersama2 dengan segrombolan ulamak2 pas g melawat karpal sambil2 menerangkan hukum hudud kepada karpal... kalau nak mengajar jangan tunggu sampai anak murid datang melutut.. nak lagi anak murid setua karpal tu!!...


2 comments:

udanggalah said...

Salam..Karpal lebih arif putarbelit daripada Nik Aziz sebab tu dia suruh langkah mayat dia dulu,suruh Anwar bertobat takke Nik Aziz sedar dengan syaitan dia berkawan,tapi dia sendiri mengaku boleh berkawan..habis camno..!

pacat said...

Geng satu kepala biasa la.. pusing2 mana de nak tegur serius kalau member2 diorang wat salah.. dok kata peribadi la.. tersilap cakap la.. ingat salah cakap boleh undur macam bawak keta lembu ke???